شاید شما بار ها مجبور به عبور و مرور از خیابان بوده باشید به دلیل این که پیاده رو در حال سنگ فرش شدن است .

مسلماً سنگ فرش کردن پیاده روها و حتی خیابان های سطح شهر کار وقت گیری است . چون چیدن این همه سنگ فرش و تراز کردن آنها نه تنها وقت زیادی را تلف می کند بلکه هزینه ی زیادی را در بر خواهد داشت .

اما وسیله ای که امروز نظر من را به خود جلب کرد و مرا مشتاق کرد تا برای دوستان دکمه ای مطلبی را بنویسم یک ماشین سنگ فرش کن اتوماتیک است که به صورت خودکار سنگ فرش ها را منظم کنار هم میچیند و روی زمین پهن میکند .

با پیشرفت تکنولوژی به نظر می آید که کم کم هر کار وقت گیری را باید به دست تکنولوژی سپرد تا در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه و حتی دقت بالا  انجام گیرد.

سرعت این ماشین سنگ فرش کن ۴۰۰ متر در روز است و به نظر خیلی عالی می آید .

برای دیدن  تصاویر بیشتر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, | 22:59 | نویسنده : team-buzzz@nimbuzz.com |

bmw_blue

پس از آلودگی های زیادی که خودروهای دیزلی تولید میکردند استفاده از خودروهای گاز سوز و برقی بسیار سفارش شد و حتی بسیاری از کارخانه های بزرگ اتومبیل سازی طرح های خود را بر پایه ی خودروهای برقی قرار دادند.

در چند سال اخیر هم خودروهای هیدروژنی که به جای دود ، آب از اگزوزشان خارج میشود علاقه  بسیاری از خودروسازان را به سوی خود سوق داده است .

اما این بار شرکت بزرگ و نام آشنای BMW  دست به طراحی خودرویی زده است که از پاکترین انرژی طبیعت استفاده میکند.

این خودروی جدید که از باد برای حرکت استفاده میکند هنوز در حد یک طرح است ، اما شاید روزی بتواند آخرین کورسوی امیدی برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی و همچنین کاستن آلودگی هوا باشد .

ظاهر این خودروی تک سرنشین شبیه یک قایق تک نفره است و در قسمت انتهای خود یک بادبان مستحکم دارد که میتواند به صورت دستی و اتوماتیک همسو با جریان باد تنظیم شود .

در داخل کابین این خودرو همه چیز برای یک سفر بادی فراهم است و تمام تجهیزات از واحد کنترل بادبان تا درجه سرعت سنج که به نظر میرسد تا ۴۲۰ کیلومتر در ساعت نشانه گذاری شده است و نشانگر زاویه ای بادبان و یک صندلی راحت و ارگونومیک تعبیه شده است .

طراح این خودرو بادی Stefan Radev   است و همانطور که قبلاً هم اشاره شد چون این خودرو هنوز در مرحله طرح است و تا مرحله تایید و ساخت فاصله ی زیادی دارد اطلاعات دیگری در دسترس نیست .

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید .



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, | 22:57 | نویسنده : team-buzzz@nimbuzz.com |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
  • علمی
  • چاله